30.5.10

Οδός Περιμένοντας...



Ο καπιταλισμός είναι κοντά στην αρχετυπική φύση του ανθρώπου,
μάλιστα του ανδρός ανθρώπου -πολεμικός, κυνηγός, εφιαλτικά
εφευρετικός, άπληστος, κτητικός και ιδιοκτητικός.
Για αυτό ο καπιταλισμός είναι «εύκολος», κατανοητός κι
εφαρμόσιμος• ταυτίζονταιμαζί του αυτοί που κυρι-αρχούν
με την πολεμική τους αρετή (εκ του αρ-άρειος), ενώ επίσης
εύκολα προσαρμόζονται σ' αυτόν -μοιρολατρικά- κι εκείνοι
που έπονται και υποτάσσονται. ...........................

Αντιθέτως ο σοσιαλισμός είναι πιο κοντά στο ιδανικό περί
τον άνθρωπο και γι' αυτό πιο δύσκολος. Προϋποθέτει
συλλογική οικονομία, προσωπική καλλιέργεια, ευρυχωρία
για τον άλλον, πρόταξη των αναγκών, πολιτικοποίηση
των μαζών. Κι ως εκ τούτων εύκολα εκπίπτει στο
αντίθετό του -καμμιά επανάσταση έως τώρα δεν παρέμεινε
διαρκής.Ο σοσιαλισμός υποκύπτει πιο εύκολα στην
εντροπία του, ενώ ο καπιταλισμός θρέφεται συνεχώς απ'
την παθογένειά του. Δύσκολο το στοίχημα για τους ανθρώπους...


Πολλοί πολίτες αναρωτιούνται. Πού είναι η Αριστερά;

Οι μόνοι που ξέρουν, για την ώρα, πού είναι η Αριστερά
είναι οι αριστεροί. Αυτοί που ταυτίζονται μαζί της,
ιδεολογικώς, ηθικώς, κομματικώς, καθώς και εκείνοι
που κάθε φορά την επιλέγουν ή την υπερψηφίζουν,
χωρίς να 'ναι απαραιτήτως αριστεροί.Αν λοιπόν το
ερώτημα «πού είναι η Αριστερά» μπορεί να απαντηθεί με
ευκολία απ' αυτούς που ξέρουν τι είναι η Αριστερά κι
από εκείνους που δέχονται αυτό που είναι η Αριστερά,
δηλαδή ένα 10-15% του Εκλογικού Σώματος, απαντιέται
με δυσκολία ή καθόλου από το υπόλοιπο.

Λίγοι απ' το μεγάλο μέρος του Εκλογικού Σώματος ελπίζουν
σε μια δυναμική και ουσιαστική (επαν)εμφάνιση της Αριστεράς,
πολλοί αδιαφορούν και μάλλον ακόμα περισσότεροι -δυστυχώς-
την αντιμετωπίζουν με δυσπιστία ή και απόρριψη. Ενίοτε απόλυτη.

Η αλήθεια είναι ότι η Αριστερά πληρώνει και αμαρτίες που δεν
είναι δικές της. Πολλοί πολίτες τής φορτώνουν κακοδαιμονίες
που χρησιμοποιούν οι ίδιοι ως άλλοθι για τις δικές τους
καταστροφικές επιλογές. Πολλοί τής κάνουν «δίκη προθέσεων»
κι άλλοι τής φορτώνουν όλη μας την παθολογία, λες και η
Αριστερά κυβέρνησε όλα αυτά τα χρόνια.

Αυτό το φορτίο φορτώνεται στην Αριστερά, και από
κακοπροαίρετους πολίτες (πελάτες του κράτους και των
κομμάτων, εκμαυλισμένους και ιδιώτες -με την έννοια του
ιδιωτεύοντος), αλλά και από καλοπροαίρετους. Αλλους επειδή
έχουν πειστεί από τα κλισέ της κυρίαρχης προπαγάνδας για την
Αριστερά κι άλλους, που θα ήθελαν απ' αυτήν περισσότερα και
ουσιαστικά, τα οποία όμως δεν βρίσκουν στον χώρο της.

Ο λόγος που η Αριστερά πληρώνει με τέτοιαν ευκολία ξένες αμαρτίες
είναι διότι δεν έχει εξιλεωθεί ακόμα η ίδια από τις δικές της.
Και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Στη Λατινική Αμερική, όπου
αφέθηκε στη λαϊκή κάθαρση, τα πράγματα πάνε αλλοιώς.

>


Η Αριστερά, ιστορικώς, έχει δίκιο.

Αυτό απεδείχθη από την κατάρρευση της ΕΣΣΔ η οποία είχε παύσει
να 'ναι αριστερή από χρόνια, και ακριβώς γι' αυτό κατέρρευσε.
Καμμία Αριστερά δεν υπήρχε σε ένα βοναπαρτίστικο, σταλινικό,
αντιδημοκρατικό, γραφειοκρατικό, ανελεύθερο και μιλιταριστικό
(παρα)μόρφωμα έτσι όπως είχε μεταλλαχθεί το ίδιο στα αντίθετα
από όσα η Επανάσταση διεκήρυσσε.

Το ιστορικό δίκιο της Αριστεράς απεδείχθη και αποδεικνύεται
επίσης από την αποθηρίωση του καπιταλισμού μετά τη δική της
ιδεολογική οπισθοχώρηση.

Ουδέποτε άλλοτε στην ιστορία της ανθρωπότητας, από τη βιομηχανική
επανάσταση κι ύστερα, οι αντιθέσεις μέσα στις κοινωνίες κι ανάμεσα
στα κράτη υπήρξαν πιο έντονες και χαοτικές.

Ιδιώτες που έχουν περιουσίες μεγαλύτερες από προϋπολογισμούς
μεγάλων κρατών, εξαθλίωση της εργασίας στον αναπτυγμένο κόσμο,
ενδημία της φτώχειας και της πείνας στον υπανάπτυκτο,
υποδούλωση των τεχνών στις εξουσίες, υποβάθμιση της καθημερινής
ζωής των ανθρώπων, ολοκληρωτικός έλεγχος του δημόσιου και ιδιωτικού
βίου, καταστολή, εξάπλωση του πολέμου, λεηλασία του πλανήτη.
Οι κρίσεις, η μία μετά την άλλη, χειρότερες κάθε φορά απ' τις
προηγούμενες.

Απόγνωση.

(Οπως και η ίδια η γλώσσα θα ήθελε να μας θυμίσει πως συμβαίνει,
όταν αποσυνδέεται ο άνθρωπος από τους τρόπους που η ίδια
η γνώση προσφέρει).

Σε μια εποχή που η τεχνολογία, όχι μόνον θα επέτρεπε λίγη δουλειά
και καλή ψυχαγωγία, αλλά προσέτι θα μπορούσε να έχει εξαφανίσει
την ανεργία και να εξασφαλίσει την κοινωνική αλληλεγγύη,
συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: οι άνθρωποι δουλεύουν σαν τρελοί
(όσοι δεν είναι άνεργοι), σαν σκλάβοι, χρεωμένοι ώς τον λαιμό,
ανδράποδα των κερδών για τους ελάχιστους, μιας ελίτ των Εταιρειών,
που βυθίζει όλο και πιο πολύ, όλο και πιο βίαια την ανθρωπότητα σε
έναν τοξικό βίο, βλακώδη, απάνθρωπο, γελοίον.

Καλείται λοιπόν η Αριστερά. Πού είναι;

Είναι η προσκυνημένη και προδοτική σοσιαλδημοκρατία;
Είναι οι βολεμένες στο καθεστώς ή στις παρυφές του
δημοσιοσχεσίτικες «παρέες»;
Είναι η Αριστερά που για να θεωρεί εαυτήν εκτός συστήματος,
έχει μεταναστεύσει στον κόσμο της; Οχι.
Καλείται λοιπόν η Αριστερά.

Από τον Ναυτίλο του ΣΤΑΘΗ 29.5.2010 στην Ελευθεροτυπία




ΥΓ Σας προτείνω επίσης ένα εξαιρετικό άρθρο του Γιώργου Μπλάνα
στους αγαπημένους Γεφυρισμούς με τίτλο «Βαρέθηκε και ο κούκος»
στης 29/5/10

Δημήτρης Θ.

3 σχόλια:

Artanis είπε...

Ωραία ανάλυση...
Κι εμένα μου έχει μείνει η απορία:
Πού έχει πάει η Αριστερά;
Μάλλον όμως αναλώνεται σε διαιρέσεις...

Ανώνυμος είπε...

<>

χμμ, βασικά είναι από τον Ναυτίλο,
ΑΛΛΑ όχι στα ΝΕΑ φιλαράκο...

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=29/05/2010&s=naytilos

Ε!;

saltatempo είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε χαίρε.
Έχεις απόλυτο δίκιο και σε ευχαριστώ για τη διόρθωση.
Ο δαίμονας του πληκτρολόγιου «κτύπησε» και έπεσε στη προηγούμενη θητεία του Στάθη.

Δημήτρης Θ.