20.12.09

Θέλω να μου μιλήσεις.....



Στίχοι: Στέλλα Χρυσουλάκη
Μουσική: Νένα Βενετσάνου
Πρώτη εκτέλεση: Νένα Βενετσάνου

Θέλω να μου μιλήσεις
για κείνη τη μάντρα του μικρού μας σχολειού
Θέλω να μου μιλήσεις
για τον πετροπόλεμο στην κάτω γειτονιά

Τ' όνομά σου είχα γράψει ανορθόγραφα
σε τοίχο ολόλευκο στον Άγιο Τίτο
Τ' όνομά σου είχα γράψει ανορθόγραφα
σε τοίχο ολόλευκο στον Άγιο Τίτο
Κι έφαγα της χρονιάς μου τότε
όχι για τα λάθη μα για την αγάπη μου

Δεν είναι ο δάσκαλος που μας χωρίζει πια
είναι που στην πορεία μας δεν έχει διάλειμμα για να βρεθούμε

Τ' όνομά σου είχα γράψει ανορθόγραφα
σε τοίχο ολόλευκο στον Άγιο Τίτο
Τ' όνομά σου είχα γράψει ανορθόγραφα
σε τοίχο ολόλευκο στον Άγιο Τίτο

Ένα υπέροχο τραγούδι 26 χρόνια μετά
από μια εξαιρετική τραγουδοποιό

Βιογραφία

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Άρχισε τα πρώτα μαθήματα πιάνου
σε ηλικία 6 χρονών. To 1973, έφυγε για τη Γαλλία για
πανεπιστημιακές σπουδές. Σπούδασε στη Besason Ιστορία
της Τέχνης και πήρε μαθήματα τραγουδιού στο Παρίσι,
από την Ίρμα Κολάση.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα το 1977 για να συντάξει μια εργασία
μεταπτυχιακή πάνω στο έργο του Γ. Τσαρούχη, ξαναέρχεται σε
επαφή με την νέα, μεταδικτατορική πραγματικότητας της
Ελληνικής κοινωνίας.Εντάσσεται σε διάφορα κοινωνικά κινήματα
και ενσωματώνεται τελικά στο Φεμινιστικό Αυτόνομο Κίνημα, όπου
γράφει και τα πρώτα της τραγούδια που γίνονται σημείο αναφοράς
του Γυναικείου Κινήματος στην Ελλάδα. Γνωρίζεται με την Ελένη
Καραϊνδρου και τον Χρήστο Λεοντή.
Εμφανίζεται στην τηλεόραση και δίνει το πρώτο της υπαίθριο
κονσέρτο σε μπροστά 3000 άτομα. 0 Χρήστος Λεοντής την προσλαμβάνει
για μια δίχρονη περιοδεία. Η συμμετοχή της σ' ένα τηλεοπτικό
διαγωνισμό που είχε στόχο την προβολή νέων ταλέντων, της δίνει
ένα βραβείο. Την επομένη, την προσκαλούν στο τρίτο πρόγραμμα του
ραδιοφώνου για να τραγουδήσει στην πετυχημένη εκπομπή του:
"Εδώ Λιλιπούπολη". Εκεί συναντιέται με τον Μάνο Χατζιδάκι,
επικεφαλή του Τρίτου και με μια πλειάδα νέων συνθετών
και διανοούμενων. Συνεργάζεται σε ηχογραφήσεις και συναυλίες.

Μια άλλη όμως συνάντηση θα είναι καθοριστική για τη
καριέρα της, η συνάντηση με τον Αλέκο Παπατσιφά, τον
καλύτερο έλληνα παραγωγό. Ενθουσιασμένος της προτείνει να
ηχογραφήσει έναν δίσκο με δικές της συνθέσεις, μελοποιήσεις
5 ποιημάτων του Paul Eluard στα γαλλικά και 6 ελληνικά τραγούδια.
Έτσι λοιπόν η Νένα Βενετσάνου σε ηλικία 24 χρονών ξεκίνησε
δημιουργώντας μια ισορροπία ανάμεσα στην κλασσική τεχνική
και το λαϊκό τραγούδι και κατορθώνει να επιβάλλει ένα
υποδειγματικό τρόπο τραγουδιού που την οδήγησε στην πρώτη
σειρά των Ελλήνων καλλιτεχνών.

Έχει συνεργαστεί με πολλούς συνθέτες και τραγουδιστές,
αλλά οι συνεργασίες που την καθιέρωσαν είναι των:
Μάνου Χατζιδάκι, Νίκου Μαμαγκάκη και Μίκη θεοδωράκη.
Επί σειρά 15 ετών, η Νένα Βενετσάνου συνδέθηκε με τη μουσική
του Μάνου Χατζιδάκι, όταν αυτός μετά την παραίτηση του από το
ραδιόφωνο, αποφάσισε να παρουσιάζει κύκλους τραγουδιών
σε μορφή κονσέρτου, διαλέγοντας από τα όψιμα έργα του και
συνθέτοντας νέα. Έτσι η Νένα Βενετσάνου άρχισε συγχρόνως με
την περιοδεία της με τα Μουσικά Νιάτα που έκανε τότε, να
περιδιαβαίνει την Ελλάδα με τη Μουσική του Μάνου Χατζιδάκι,
συνδέοντας τ' όνομα της με την προσπάθεια του συνθέτη να
αναδιοργανώσει τη μουσική ζωή του τόπου την κατασπαραγμένη
από τη δικτατορία. Τραγουδά όλα σχεδόν τα τραγούδια του
συνθέτη και συμμετέχει σε μια πλειάδα συναυλιών εκτός Ελλάδος,
αλλά και στα προγράμματα του Σείριου.

Η συνάντηση της όμως με τον Νίκο Μαμαγκάκη είναι
εξίσου σημαντική για την πορεία της. Τραγουδά
στη "0δύσσεια" και στον "Ερωτόκριτο", ερχόμενη έτσι
σε επαφή με ένα άλλο είδος μουσικής που μέχρι τότε αγνοούσε.
0 Νίκος Μαμαγκάκης ενορχήστρωσε για τη φωνή της τα
"12 Λαϊκά Τραγούδια" του Λόρκα.

Με τον Μίκη θεοδωράκη έχει εμφανιστεί κατά καιρούς
στο βασικό ρεπερτόριο με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής
της ΕΡΤ και τα Μουσικά Σύνολα. Συνεργασίες της με τους
Ν. Μαυρουδή, Luis Luch, Αγγελική Ιονάτου, Michel Moutanaro,
Ν. Κυπουργό, Λ. Πλάτωνος, Μαρίζα Κώχ, την έχουν κάνει
ευρύτερα γνωστή.

Η Νένα Βενετσάνου σαν τραγουδίστρια και τραγουδοποιός
επιμένει σε μια εικόνα που αρνείται την τρέχουσα "ροζ"
αντίληψη για το τραγούδι. Με ένα τραγουδιστικό πρότυπο,
διαμορφωμένο από τη χρυσή εποχή του Ελληνικού τραγουδιού
επιλέγει συνειδητά τη στάση της μέσα σ 'αυτό συνδυάζοντας
τη σοβαρότητα με την αμεσότητα για να υπερασπιστεί το καλό
ελληνικό τραγούδι. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε διεθνή
Φεστιβάλ μουσικής, έχει τραγουδήσει σε πολλές ξένες χώρες
κερδίζοντας την αναγνώριση. Ο Σύλλογος Φίλων θεάτρου Λαμίας
το '86 την τίμησε για την προσφορά της στο Ελληνικό τραγούδι.
To '91 τιμήθηκε με το βραβείο Charles Cross. To '92 από το
International Peace Bureaux (Διεθνές Γραφείο Ειρήνης) για
την προσφορά της στη Ειρήνη και τον Πολιτισμό στον τόπο της.

Πληροφορίες για την βιογραφία της Νένας Βενετσάνου
από το mygreek.fm

8 σχόλια:

ο κύριος "αμ" είπε...

Πολύ καλό το σημείωμα σου και το video clip εξ ίσου .
Καλησπέρα !

saltatempo είπε...

καλό βράδυ φίλε μου
οπως εγραψα ενα υπέροχο τραγούδι
26 χρονων απο μια σεμνή ερμηνεύτρια

Madame de la Luna είπε...

"..είναι που στην πορεία μας δεν έχει διάλειμμα για να βρεθούμε.."

Καλησπέρα.

Artanis είπε...

Χρόνια σου πολλά Σαλτατέμπο μου, καλά να περάσεις...Φιλιά πολλά από ΝΖ...

saltatempo είπε...

.... κι ο καθένας ζει
με τον τρόπο του
την αιώνια περιπλάνηση!!

Τ. Λειβαδίτης

Kαλό απόγευμα κυρά

saltatempo είπε...

Χρόνια πολλά πατρίδα, καλές γιορτές
καλά να περάσετε εκεί στην ξενιτιά.
Καλοκαιριάτικα Χριστούγεννα αυτό και αν είναι ανατροπή

Φιλιά από την Αθήνα

Ανώνυμος είπε...

top [url=http://www.c-online-casino.co.uk/]casino games[/url] coincide the latest [url=http://www.realcazinoz.com/]online casino[/url] autonomous no consign perk at the best [url=http://www.baywatchcasino.com/]no put tip
[/url].

Ανώνυμος είπε...

[url=http://www.23planet.com]casinos online[/url], also known as eminent casinos or Internet casinos, are online versions of habitual ("chunk and mortar") casinos. Online casinos own gamblers to produce forsake in and wager on casino games from start to effluent the Internet.
Online casinos customarily gamble pert odds and payback percentages that are comparable to land-based casinos. Some online casinos contend higher payback percentages in the smoke of predictability automobile games, and some indite community payout agglomeration audits on their websites. Assuming that the online casino is using an aptly programmed unspecific uncountable generator, catalogue games like blackjack preoccupy an established pull someone's leg the ability as far as something edge. The payout hold a share as a replacement in the behalf of these games are established at immediate the rules of the game.
Innumerable online casinos employ revealed or discern their software from companies like Microgaming, Realtime Gaming, Playtech, Supranational Imposture Technology and CryptoLogic Inc.